طراحی سایت در تهران

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

ساختار سایت شما تعیین می کند که کاربران چقدر راحت می توانند در سایت شما حرکت کنند و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. این مقاله توضیح می دهد که چرا ساختار سایت برای طراحان مهم است و چگونه طراحان می توانند ساختارهای سایت موثر ایجاد کنند.

ساختار وب سایت چیست؟
ساختار سایت شما به این صورت است که چگونه صفحات مختلف سایت شما با استفاده از لینک های داخلی و سلسله مراتب آنها به یکدیگر پیوند داده می شوند. به این صورت است که اطلاعات سایت شما چگونه سازماندهی و ارائه می شود تا الگوریتم بتواند زمینه خود را به خوبی بخواند. ساختار خوب وب سایت، ناوبری آسان را هم برای کاربران و هم برای خزنده ها تسهیل می کند که باعث بهبود رتبه SEO وب سایت شما در موتورهای جستجو می شود.

چرا ساختار وب سایت برای طراحان مهم است؟
نقش یک طراح این است که وب سایتی ایجاد کند که دارای یک UX عالی باشد که از دسترسی مراقبت می کند و استفاده از آن آسان است. یک ساختار وب سایت عالی، قابلیت استفاده یا کاربر پسند بودن وب سایت شما را با آسان کردن کاربران برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، بهبود می بخشد. برای ایجاد ساختار وب سایت، باید نحوه سازماندهی محتوای سایت خود را مشخص کنید (صفحه اصلی، دسته بندی ها، صفحه های فردی، پست های وبلاگ).

به همین دلیل است که ساختار وب سایت باید اولین قدم در هر پروژه طراحی وب باشد.

چگونه بهترین ساختار را برای وب سایت خود انتخاب کنید
اصل اساسی در ساختار وب سایت عالی، معماری اطلاعات (IA) است. IA تضمین می کند که محتوا به طور موثر و پیوسته سازماندهی، ساختار یافته و برچسب گذاری شده است. برای اینکه بتوانید بهترین معماری اطلاعات را برای وب سایت خود ایجاد کنید، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

سفر کاربر: از آنجایی که وب‌سایت‌ها برای ارائه خدمات به کاربران ایجاد می‌شوند، مهم است که نحوه تجربه یا تعامل آنها با سایت شما و انتظارات آنها از نحوه عملکرد وب‌سایت شما را در نظر بگیرید. شما می توانید سفر کاربران خود را از طریق مصاحبه با آنها یا انجام تمرین مرتب سازی کارت تعیین کنید.
محتوا: ساختار وب سایت شما نیز تا حد زیادی با نوع و حجم محتوای سایت شما تعیین می شود. ساختار یک سایت تجارت الکترونیک با ساختار یک سایت دانشگاهی متفاوت خواهد بود.
زمینه: زمینه یک وب سایت با اهداف تجاری آن، زمینه فرهنگی که در آن وجود دارد و منابع موجود تعیین می شود. مهم است که این واقعیت را هنگام ساختار وب سایت خود در نظر بگیرید.
عناصر ساختار وب سایت خوب (به علاوه نمونه های بصری)
متداول ترین ساختار وب سایت یک ساختار سلسله مراتبی است که بر اساس یک صفحه اصلی (صفحه اصلی) و صفحات فرزند (دسته ها و زیر مجموعه ها) است که از صفحه اصلی سرچشمه می گیرد.

ساختار وب سایت 750 پیکسل 1
بیایید به هر یک از این عناصر و نحوه بهینه سازی آنها در طول فرآیند طراحی سایت خود نگاه کنیم:

صفحه نخست
صفحه اصلی شما صفحه برتر در سلسله مراتب وب سایت شما و مکانی مرکزی است که کاربران وب سایت شما را از آنجا هدایت می کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات مهم در وب سایت شما از این صفحه پیوند داده شده اند. رابطه بین صفحه اصلی شما و صفحات دسته بندی اصلی توسط منو یا پیمایش اصلی وب سایت شما نشان داده می شود.

در اینجا نحوه طراحی یک ناوبری/منوی مفید برای وب سایت خود آورده شده است:

ناوبری / منو
بازدیدکنندگان سایت شما از پیمایش برای درک چگونگی ساختار اطلاعات در یک وب سایت و یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات دسته اصلی شما در منو یا پیمایش اصلی شما نشان داده شده است. علاوه بر این، هنگام ایجاد ناوبری خود از قوانین زیر استفاده کنید:

برای هر عنصر از عبارات کوتاه یا حتی یک کلمه استفاده کنید.
از زبان ساده ای استفاده کنید که کاربران شما بتوانند آن را بفهمند.
مسیریابی خود را به هم نریزید.
ناوبری اصلی اپل از این قوانین پیروی می کند تا یک منوی ساده اما فوق العاده مفید ایجاد کند.


پیمایش/منوی اصلی (منبع)
اگر سایت شما دارای زیرمجموعه هایی است که برای کاربران مفید است، مانند اطلاعات حساب کاربری آنها، می توانید یک منوی عمودی ثانویه مانند آنچه که Asos دارد ایجاد کنید.


منوی عمودی ثانویه (منبع)
سایر دسته بندی های مفید مانند صفحات ابزار (خط مشی های حفظ حریم خصوصی، سلب مسئولیت و اطلاعات قانونی) را می توان در پاورقی وب سایت قرار داد.

دسته ها و زیر مجموعه ها
از دسته بندی ها برای گروه بندی صفحات وب سایتی که دارای محتوای مشابه هستند استفاده کنید که دسترسی کاربران به محتوا را آسان می کند. پست های وبلاگ را می توان در دسته هایی مانند "بازاریابی" گروه بندی کرد و سپس به زیر شاخه هایی مانند "صفحات فرود" و "بازاریابی ایمیلی" تقسیم کرد.

اگر در حال طراحی یک وب‌سایت تجارت الکترونیک هستید، می‌توانید محصولات خود را به دسته‌هایی مانند «مردان» و «زنان» گروه‌بندی کنید. اگر دسته‌های شما خیلی زیاد است، می‌توانید آن‌ها را بیشتر به زیر شاخه‌ها تقسیم کنید. در ادامه مثال ما از یک مثال فروشگاه تجارت الکترونیک، دسته زنان می تواند زیرمجموعه هایی مانند "لباس"، "کفش" و "کیف دستی" داشته باشد.

یک مثال عالی از این امر، وب سایت Asos Marketplace است که در آن دسته لباس های آنها دارای زیرمجموعه ای است که انواع لباس های موجود در بازار مانند لباس شنا، گرمکن، لباس ورزشی و هودی را نشان می دهد.


دسته ها و زیر مجموعه ها (منبع)
صفحات/پست های فردی
مهم است که صفحات وب سایت یا پست های وبلاگ شخصی خود را ساختار دهید

طراحی وب چیست؟

يكشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۵۰ ب.ظ

طراحی وب به طراحی وب سایت هایی گفته می شود که در اینترنت نمایش داده می شوند. معمولاً به جنبه های تجربه کاربر توسعه وب سایت اشاره می کند تا توسعه نرم افزار. طراحی وب در گذشته بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط دهه 2010، طراحی برای مرورگرهای موبایل و تبلت اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می کند. به عنوان مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده شده مربوط می شود. Layout به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وب خوب برای استفاده آسان، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و با گروه کاربری و برند وب سایت مناسب است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به طوری که هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که ممکن است حواس کاربران را پرت یا گیج کند ظاهر نشود. از آنجایی که سنگ اصلی خروجی یک طراح وب سایتی است که برنده و اعتماد مخاطبان هدف را تقویت می کند، حذف تا حد امکان نقاط بالقوه ناامیدی کاربر یک ملاحظه حیاتی است.

دو تا از متداول‌ترین روش‌ها برای طراحی وب‌سایت‌هایی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی کار می‌کنند، طراحی واکنش‌گرا و تطبیقی ​​است. در طراحی واکنشگرا، محتوا بسته به اندازه صفحه نمایش به صورت پویا حرکت می کند. در طراحی تطبیقی، محتوای وب‌سایت در اندازه‌های طرح‌بندی ثابت می‌شود که با اندازه‌های رایج صفحه نمایش مطابقت دارد. حفظ یک چیدمان که تا حد امکان هماهنگ بین دستگاه ها باشد برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجایی که طراحی پاسخگو می تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند، طراحان باید در کنار گذاشتن کنترل نحوه ظاهر شدن کار خود دقت کنند. اگر آنها مسئول محتوا نیز باشند، در حالی که ممکن است نیاز به گسترش مهارت خود داشته باشند، از مزیت کنترل کامل محصول نهایی لذت خواهند برد.

طراحی سایت توسط تیم سئورب