طراحی سایت در تهران

۱۰ ویژگی  یک سایت حرفه ای

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۴۱ ب.ظ

۱۰ ویژگی  یک سایت حرفه ای


یک کسب و کار برای اینکه پیشرفت کند نیازمند یک سایت است  در این مقاله ویژگی های سایت خوب رو بررسی می کنیم. با در نظر گرفتن این ویژگی ها در هنگام طراحی سایت می توانید قدم در مسیر موفقیت بگذارید.

برای طراحی وب سایت حرفه ای باید توجه داشته باشیم که برای چه کاری و با چه هدفی سایت طراحی می کنیم. توجه نکردن به نوع کاربرد و هدف وب سایت باعث می شود که ما نتوانیم طراحی سایت حرفه ای انجام دهیم. در ادامه به معرفی ۱۰ ویژگی یک سایت حرفه ای اشاره می کنیم.

۱- دامنه مناسب برای سایت خوب

دامنه یا Domain نامی است که از طریق آن وب سایت قابل دسترسی قرار می گیرد و از دو بخش دامنه و پسوند تشکیل می شود.اولین نکته انتخاب نام دامنه ی خوب است نام دامنه باید گویای برند یا فعالیت شما باشد و ویژگی مهم آن این است که در ذهن ها باقی بماند.

انتخاب یک نام خوب برای دامنه باعث می شود که اعتماد بازدید کننده را جلب کند و باعث ترقی و پیشرفت سایت شما می شود بازدید سایت شما افزایش پیدا میکند و شما به سرعت سر زبان ها می افتید. برخی از ویژگی‌های مهم که به طور کلی باید در انتخاب نام دامنه در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • کوتاه باشد
  • در ذهن افراد بماند
  • تلفظ آن سخت نباشد
  • از نظر املائی به گونه های متفاوت قابل نوشتن نباشد
  •  مشخص کننده نحوه فعالیت سایت و امکانات آن باشد

۲- اختصاص یک فضای میزبانی خوب و مناسب (Hosting)

به خاطر داشته باشید که میزبان وب شما به نوعی شریک تجاری شماست (جایی که هاست رو خریداری میکنید) ،خدمات و عملکرد آنها می تواند به طور مستقیم روی شغل شما تأثیر بگذارد .منظور از هاستینگ فضایی است که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد.یک سایت خوب و حرفه ای قطعا به فضای مناسبی برای بارگذاری احتیاج دارد.یک سایت آهسته و کند بسیار خسته کننده و ناامید کننده است و آمار بازدید را کم میکند و روی رتبه سایت هم تاثیر منفی دارد.

۳- داشتن یک لوگو مناسب

لوگو (logo) نمادی تصویری است که معرف یک شرکت، محصول، سایت یا هویت یک برند است یک لوگو با طراحی حرفه ای توجهات را جلب می کند، و اثری ماندگار روی ذهن مردم می گذارد. طراحی نادرست لوگو (آرم)قادر به برقراری ارتباط و رساندن پیام یک برند نخواهد بود و کسب وکار به شدت آسیب میبیند .

در مورد چگونگی لوگو در مقاله لوگو چیست ؟ صحبت کردیم . امروزه ، آرم فقط یک نماد تجاری برای شناسایی یک شرکت نیست وبه محصولات یا خدمات در ایجاد هویت قوی برند کمک می کند. یک آرم طراحی شده حرفه ای این توانایی را دارد که مردم را به مشتریان وفادار تبدیل کند. در سایت شما این لوگو باید در بالا سمت چپ و یا راست قرار گیرد.

۴- اهمیت محتوا برای یک سایت خوب

محتوای خوب چیزی است که وب سایت شما را از بقیه متمایز میکند و پیام صحیحی را به قلب و ذهن مشتریان شما منتقل می کند. در نظر داشته باشید که محتوای سایت خوب باید به خوبی بهینه ‌سازی شده و به روز باشد. نکته اصلی یک وب سایت موفق ، داشتن محتوای واضح ، مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است که پیام صحیح را با قدرت و اطمینان می رساند.

محتوای وب سایت شما باید مخاطبان شما را هدف قرار دهد ، آنها را درگیر کند و آنها را ترغیب کند. محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها نیز میباشد. بازدید کنندگان وب سایت انتظار دارند بدون تلاش اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند.در نتیجه یک محتوای خوب شما را به هدف نزدیک تر میکند.

۵- ظاهر وبسایت خوب

اولین چیزی که با ورود به سایت توجه کاربر را جلب می کند ظاهر سایت است. بطور کلی وجود گرافیک مناسب در سایت از دیگر ویژگی های یک سایت خوب به شمار می آید. در گرافیک سایت نبایستی از رنگ های زننده یا شلوغ استفاده کرد. رنگ بکگراند بایستی با رنگ متن کاملا در تضاد باشد.بهتر است در گرافیک سایت تنها از ۳ رنگ اصلی استفاده کنیم.

از آنجایی که در طراحی ظاهر سایت با بحث دیگری با عنوان تجربه کاربر(UX Design) رو به رو هستیم. منظور از تجربه کاربری به طور خیلی خلاصه احساسی است که از نمایش یک وبسایت به کاربر القاء می‌شود. این تجربه بستگی به مواردی همچون نحوه چینش عناصر یک وبسایت، استفاده از آیکن‌ها و تصاویر خاص و … در ساخت سایت دارد.

۶-امکانات مورد نیاز یک سایت خوب

خبر خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، بازی‌های آنلاین، جستجوو سایر امکانات به مخاطبان اجازه می‌دهد زمان بیشتری را در تعامل با سایت به سر ببرند.

۷- بهینه‌سازی و سئوی خوب برای یک سایت

محتوای سایت باید در مورد یک موضوع خاص باشد و در فاصله زمانی معین بروزرسانی شود وگرنه مشتریان خود را از دست خواهد داد. توصیه ما به شما این است که از سه راه طلایی معروف سئو استفاده کنید: رعایت اصول کدنویسی، تولید محتوای مفید و تبادل لینک.

۸- سایت خوب باید ریسپانسیو باشد. (Responsive)

امروزه با افزایش استفاده از دستگاه های هوشمند و تلفن همراه ریسپانسیو بودن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است.سایت شما باید بتواند خود را در تمام اندازه صفحات (موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، کامپیوتر)خود را تطبیق دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده کنند.

۹- داینامیک بودن سایت

وب سایت های استاتیک سنتی تر هستند ، در حالی که وب سایت های پویا مدرن تر هستند. این کار باعث می شود استفاده از آنها راحت تر شود و به شما امکان می دهد ویژگی های بیشتری اضافه کنید. وب سایت پویا سایتی است که شامل صفحات پویا مانند قالب ها ، مطالب ، اسکریپت ها و غیره است به طور خلاصه ، وب سایت پویا هر بار که مرور می شود ، انواع مختلف محتوا را نمایش می دهد. وقتی که سایت شما داینامیک باشد، توسعه و به روز رسانی اطلاعات آن راحت است.

اما اگر سایت شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت افزودن امکانات جدید، وبلاگ‌نویسی و … چندان راحت نخواهد بود. پس عملاً سایت شما بیشتر از یک معرفی ساده، کاربردی نخواهد داشت.
اگر قصد دارید در دنیای اینترنت موفق شوید، اولین قدم داشتن یک وب سایت خوب است. شما با رعایت نکات و اصولی که در اینجا گفته شد، قطعاً می‌توانید یک سایت عالی داشته باشید. وب سایتی که به شما کمک می‌کند رشد سریع‌تری را تجربه کنید.

۱۰-امنیت سایت

شما وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و تمام تلاش خود را برای اطمینان از موفقیت آن انجام داده اید ، اما ممکن است یک جزء مهم را نادیده بگیرید: امنیت وب سایت. حملات سایبری باعث پاکسازی پر هزینه و آسیب به شهرت شما می شود و بازدید کنندگان را از بازگشت باز می دارد. به طور خلاصه ، می توانید با امنیت موثر وب سایت ، از بروز همه این موارد جلوگیری کنید.

تمام موارد فوق ویژگی های یک وب سایت خوب است که تاثیر به سزایی روی رشد کسب و کار شما دارد.

  • sitedesignintehran طراحی سایت در تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت توسط تیم سئورب